Fosterfar i Fagforbundet intervjuet på TV2-nyhetene

Inkludering

Harald Berre og Fagforbundet krever at kommunale fosterforeldre gis skikkelige kontrakter, faglig oppfølging og forsvarlige økonomiske forhold.

24.08.2009 av Kristin Skogli
Sist oppdatert: 25.08.2009

Søndag den 23. august,  ble Harald Berre, fosterfar og medlem i Fagforbundets faglige arbeidsgruppe for barnevern, intervjuet i på TV2 nyhetene. Han kommenterte forskjellen på situasjonen for statlige og kommunale fosterforeldre. Berre understreket nødvendigheten av at kommunale fosterforeldre gis skikkelige kontrakter, faglig oppfølging og forsvarlige økonomiske forhold. Barne - og likestillingsminsister Anniken Huitfeldt kommenterte Berres utsagn, og sa at dette skal tas tak i, og at det ikke er noen gode grunner til at denne gruppen fosterforeldre skal ha slike forhold. Fagforbundet jobber kontinuerlig med oppfølgingen av fosterforeldres situasjon. For mer informasjon om saken,  kontakt Harald Berre.