Feiret de tillitsvalgte med egen dag

Kul konsert: Claudia Scott og Henning Kvitnes rocka salen i den flotte danspaviljongen på Glomdalsmuseet. (Foto: Jon Inge Hagebakken, Fagforbundet Hedmark)

Fagforbundet Hedmark feiret de tillitsvalgte en hel dag til ende lørdag 16. juni. Forbundet ønsket å vise de tillitsvalgte at de setter pris på den jobben de gjør for medlemmene hver eneste dag.

20.06.2018 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 21.06.2018

– De tillitsvalgte er vår beste medlemsfordel. Vi ønsket å gjøre stas på dem, det er jo de som gjør jobben ute. I tillegg synes vi det var en god anledning siden Fagforbundet fyller 15 år i morgen, sier fylkesleder Helene Skeibrok.

Populært

Cirka 250 tillitsvalgte valgte å ta turen til Glomdalsmuseet i Elverum for en dag med faglig innhold, hyggelig samvær og konsert med Claudia Scott og Henning Kvitnes.

– Vi syntes det var viktig å ha noen navn på programmet som gjorde at de tillitsvalgte hadde lyst til å komme hit på en lørdag, for de bruker jo fritida si på Fagforbundet hele tida. Vi er veldig fornøyd med at så mange ville delta, for det er første gangen vi gjør dette, sier Skeibrok.

Marianne Billing

Forrykende foredrag

Alle de 19 fagforeningene i fylket var representert. Mange hadde reist opptil tre timer for å være med på festen. Det sier noe om engasjementet til de tillitsvalgte i Fagforbundet. Også ledelsen i Fagforbundet var representert. Men nestleder Odd Haldgeir Larsen kom ikke bare for å holde et politisk innlegg for de tillitsvalgte.

– Jeg elsker å være med på sånne arrangementer, få snakke med de tillitsvalgte og høre hvilke saker de er opptatt av. Det er veldig inspirerende, sier Larsen.

Inspirerende var også journalist, gestaltterapeut og komiker Anders Tangen, som holdt et forrykende foredrag, «It’s all in the huggu», med HMS-perspektiv og fokus på samhandling. Det skulle vise seg å være mye morsommere enn beskrivelsen antydet. Det var flere enn undertegnede som lo så tårene trillet.

Roser arrangørene

Men det største trekkplasteret var konserten med Henning Kvitnes og Claudia Scott. Sistnevnte er til og med medlem i Fagforbundet.

– Konserten var veldig bra, og Anders Tangen var vanvittig morsom med en herlig blanding av humor og alvor, sier Grete Kullerud, plasstillitsvalgt fra Fagforbundet Våler. Hun var ikke i tvil om at hun skulle være med på «De tillitsvalgtes dag».

– Jeg hadde kjempelyst til å være her, det er jo første gangen Fagforbundet Hedmark arrangerer noe sånt. Hele dagen har vært så fin, så de som arrangerte dette fortjener all ære, smiler Kullerud.

Marianne Billing

Spleiselag

Et så stort arrangement er et økonomisk løft for forbundsregionen, derfor ble de lokale avdelingene med på spleiselag og dekket transport. Men Hedmark har ikke bare utfordrende geografi med lange avstander, hedmarkingene er også flinke ververe. I fjor var Elverum best i landet.

Vi fikk en demonstrasjon av vervekompetansen da barnebykontakt i forbundsregionen, Camilla Skarvang Karlsen, holdt et engasjert innlegg. OSS tillitsvalgte gratulerer, både med dagen, og med 21 nye faddere!

Jon Inge Hagebakken, Fagforbundet Hedmark