Notis: Heltidskultur i Moss

Moss *** Local Caption *** \\FSRV-FOT02\Bildearkiv\Bilder\Bildearkiv 2007\Info

Moss *** Local Caption *** \\FSRV-FOT02\Bildearkiv\Bilder\Bildearkiv 2007\Info (Foto: Randi Tevik)

De tillitsvalgte fikk ikke gjennomslag for at det skal være frivillig å jobbe mer i helgene.

28.05.2018 av Kari-Sofie Jenssen
Sist oppdatert: 28.05.2018

Administrasjonsutvalgets leder Shakeel Rehman (Ap) sier til Moss avis:
– Vi har hatt bred dialog med tillitsvalgte og ansatte i forkant. Det har ført til et enstemmig vedtak på alt, unntatt dette med frivillighet, sier han. Leder i fagforbundet Hilde Torgersen la fram forslaget om at økt helgejobbing skal skje ved frivillighet. Det fikk bare to stemmer, Fagforbundet og Utdanningsforbundet.

Shakeel Rehman sier at vedtaket blant annet betyr at ansatte skal motiveres til å ta fagutdanning, slik at disse kan tilbys minimum 80 prosents stilling i Moss kommune ved fullført utdanning.