Fagforbundets nye design til bruk for tillitsvalgte

Fagforbundets logo har fått en overhaling. Foto: Birgit Dannenberg

Fagforbundet har fått en ny visuell profil. Bruk av riktig logo og grafiske elementer og like fonter på all tekst skal gjøre forbundets budskap lett gjenkjennelig, både internt og utad.

06.03.2018 av Birgit Dannenberg
Sist oppdatert: 06.03.2019

Fagforbundets logo har sin helt egen rødfarge. Også skrifttypen som brukes, enten det er brev, plakater, e-poster eller powerpoint-presentasjoner, er fastsatt. En annen fornyelse er at avdelingsnumrene kun er til intern bruk. Det er også bestemt at det ikke skal brukes forkortelser på yrkesseksjonene. Derfor er det laget nye logoer for forbundsregionene og fagforeningene.

Her er noen eksempler på hvordan ny signatur og logo skal se ut.

Det skal bli enkelt for alle tillitsvalgte å formidle det nye utseende. Riktige logoer og maler vil være tilgjengelig for nedlasting elektronisk. Velg din foreningslogo, bruk ditt eget navn og sett inn din egen tekst, så presenteres alt som sendes ut på Fagforbundets vegne med samme utseende.

Her finner du logoer og profil

Eksempler på hvordan en offisiell e-post eller annen korrespondanse med Fagforbundet som avsender skal se ut, finner du i dokumentet som er lagt ved denne saken. Et nytt hefte med alle retningslinjer for ny profil er under arbeid.

Det sendes ut beskjed når dette kan lastes ned elektronisk.

Fryd dere over at det nye designet kler det vi representerer og har på hjertet, før det sendes ut i verden.