Ble takket av med stående applaus

Fra venstre Britt Silseth, Mette Henriksen Aas, Raymond Turøy, Elin Veimo og Jan Helge Gulbrandsen. (Foto: Fagforbundet)

Fagforbundet ikke opererer med aldersgrense. Men denne erfarne gjengen valgte å ga av på årets landsmøte:

24.10.2017 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 09.11.2017

Jan Helge Gulbrandsen (65), Britt Silseth (65), Mette Henriksen Aas (63) og Elin Veimo (63).

I tillegg sa Raymond Turøy (56) nei til gjenvalg, mens Roger Haga Heimli allerede har gått til LO, og ble valgt til andre nestleder på LO-kongressen 2017.

Dermed forsvinner seks erfarne medlemmer av AU ut av ledelsen. Landsmøtet bestemte også å redusere antall medlemmer i arbeidsutvalget fra ti til ni.

Forbundsleder Mette Nord berømmer og takker de fem som gikk av.

– Det er mye kompetanse og kunnskaper blant den gjengen som går ut. Vi har prøvd å demme opp for det ved å velge inn nye som dekker det mest mulig opp.