Almanakken 2018 bestilles i nettbutikken

ALMANAKK: De som fortsatt bruker Fagforbundets almanakk, må bestille den i nettbutikken, sier rådgiver Gunn K. Johansen. (Foto: Per Flakstad, Fagbladet)

Fagforbundet sender ikke lenger ut almanakker til alle medlemmer. Slik kan du bestille almanakk i Fagforbundets nettbutikk.

30.08.2017 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 19.01.2018

Almanakken er nå lagt inn på bestillingssiden, og det enkleste og beste er å bestille via butikkens nettside.

Lenken til å bestille årets almanakk finner du her

– Ansatte i nettbutikken har allerede fått henvendelser fra medlemmer som ønsker almanakken for 2018, og vi vil sørge for at alle som ønsker det skal få en almanakk fra forbundet, sier Johansen.

Fremdeles gratis

Derfor skal det trykkes opp 100.000 almanakker som kan bestilles fra Fagforbundets nettbutikk. Almanakken sendes ut fra nettbutikken i slutten av oktober. Du kan begynne å bestille almanakken allerede nå, og da vil den etter hvert dukke opp i postkassa uten at det koster deg noe.

– Vi håper dette imøtekommer behovet til de medlemmene som fortsatt ønsker å bruke almanakken, samtidig som vi ikke bruker forbundets penger og unødige miljøressurser på å sende ut almanakker som ikke blir brukt, sier Gunn K. Johansen til Fagbladet.

«Buffer» til fagforeningene

Alle fagforeningene for tilsendt noen almanakker som en «buffer». Antallet fordeles etter størrelsen på fagforeningene, og kan eventuelt brukes i vervesammenheng.

Bedre kvalitet i år

Kvaliteten på bøkene blir bedre enn i fjor. Informasjonen om forbundet, blant annet litt om tariff og forsikringer, er tatt inn igjen. Men plastomslaget er fjernet av miljøhensyn.

Les mer om hvorfor vi ikke sender almanakken til alle medlemmene lenger her