Hva blir Fagforbundets viktigste saker i valgkampen?

Hvilke saker mener disse fire tillitsvalgte er de viktigste for Fagforbundet i valgkampen?

14.06.2017 av Marianne Billing
Sist oppdatert: 15.06.2017

Monika Schrøder, leder Fagforbundet Klepp

Nils Fredrik Hansen

– Faste, hele stillinger er mitt beste argument. Jeg har to lærlinger i hus som må ut en gang. De unge må få faste jobber.

Astrid Elisabeth Rønning, leder Fagforbundet Kristiansund

– Det viktigste er retten til hel stilling, at vi får bort midlertidige stillinger. Også er jeg opptatt av tannhelse, gratis tannhelse til flere enn i dag. Kanskje man kunne øke aldersgrensen fra 18 til 25 år for eksempel.

Espen Sørensen, opplærings- og organisasjonstillitsvalgt Fagforbundet Troms

Nils Fredrik Hansen

– Kampen mot forskjeller. Det er 98 000 fattige barn i Norge og det bare øker og øker. Det må vi gjøre noe med. Det går på alt fra deltidsstillinger til støtteordninger og NAV. Det er en kamp vi må vinne.

Edvin Helland, leder Fagforbundet Trondheim

Marianne Billing

– For meg er det viktig at vi får gjort noe med nulltimerskontraktene i bemanningsbransjen, og at vi på sikt får en tryggere, sikrere og sterkere arbeidsmiljølov.