Fagforbundsuka: Tidlig oppe på Jæren

SHS-leder i Fagforbundet Rogaland, Torill Herigstad  var eminent sjåfør, guide og døråpner.

SHS-leder i Fagforbundet Rogaland, Torill Herigstad var eminent sjåfør, guide og døråpner. (Foto: Fagforbundet)

På Jæren står de tidlig opp i fagforbundsuka når kommunene Klepp, Time og Hå skal besøkes. Som perler på en snor med sterke fagforeninger og dyktige tillitsvalgte og stolte medlemmer ligger de, og onsdag var nestleder i Fagforbundet, Odd Haldgeir Larsen, med og møtte dem.

01.12.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 02.12.2016

Klokka sju var det utdeling av youghurt og gulrøtter på Sirkelen sjukeheim. Fagforbundet Klepp sørga for en god start på dagen og trillebåra med godsaker vakte oppsikt.

Randi Tevik

Turnus som diskusjonstema

Det var lagt opp til et tett program i Rogaland og Fagforbundet Klepp tok runden innom sjukeheim, boliger og hjemmetjenesten. Fagforeninga og gjester fra Oslo ble tatt veldig godt i mot. Det ble gode diskusjoner og både medlemmer og andre ansatte deltok. Turnus er et hett tema, så den debatten er nok ikke over.

Fagforbundet

Stolte medlemmer

Værgudene var ikke med oss, så vi var glad trillebåra i Klepp ble bytta ut med bil. Med munter sjåfør i Torill Hølleland Herigstad var neste stopp Time kommune. Der møtte vi leder i Fagforbundet Time, Jarle Hagen, som tok oss med i en privat barnehage og på Kvernaland omsorgssenter. På omsorgssenteret møtte vi pepperkake- og krumkakeduft og fornøyde brukere. Det gjør et sterkt inntrykk å møte ansatte og medlemmer som er så stolte av jobben sin og arbeidsplassen sin.

Medlem nummer 1000

Siste stopp på dagen var Hå kommune. Fagforbundet Hå hadde gode nyheter og hadde akkurat gjort stas på medlem nummer 1000. Leder Øyvind Todnem og hovedtillitsvalgt Astrid Sola tok oss mer rundt på alle avdelingene på Hå sjukeheim. Der traff vi mange engasjerte medlemmer med lang fartstid i Fagforbundet, og gode samtaler ble det.