Status tariff 2016

I skrivende har stund har Fagforbundet 20 medlemmer i streik i energisektoren. Totalt er det 538 som streiker i 30 bedrifter.

27.09.2016 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 06.10.2016

Det kommer mer

Foran oss ligger NHO 481, pleie- og omsorgsoverenskomsten, private sykehjem med mekling 18. og 19.oktober. En viktig mekling som omfatter ca. 600 medlemmeer.

Den 6.oktober forhandles ambulanseoverenskomsten (NHO 118) og forhandlingene for dyrepleiere blir 13. oktober.

I tillegg tas FUS-forhandlingene for barnehageansatte opp igjen 11. oktober.

Med KS Bedrift, konkurranseutsatte virksomheter blir det mekling 2. og 3.november.

Med resultat

Siden sist er Spekter område 9 i havn. For Fagforbundet angår resultatet der Ruter, Drammen scene, Valnesfjord helsesportssenter og Norlandia Barnehager. Oppgjøret som omfatter medlemmer i blindeforbundet, asylmottak, kino, barnevern, frelsesarmeen med mer, avtale NHO 453, er også ferdig.

Alt om alle oppgjøra finner du på www.fagforbunde/tariff

Bruk tariffsidene og meld fra til oss om det er noe dere trenger som ikke ligger der, ellersom dere ikke finner.