Da var Samspillkonferansen over for denne gang.

Det er 8 gangen Samspillkonferansen går av stabelen.

21.10.2014 av Ann-Iren Stokmo Johansen
Sist oppdatert: 21.10.2014

Dagen i dag var så absolutt etter forventningene, og tilbakemeldingene som kom er at det er den beste Samspillkonferansen som har vært arrangert til nå.

Først ut var leder av diabetesforbundet Nina Skille med tema

Hun snakket om et høyst aktuelt tema som er ei stor utfordring i hverdagen og helsevesenet, diabetes type 2 blant innvandrere.

Hennes største anbefaling er å bruke tolk, å ikke barna. Det kan raskt oppstå misforståelser og det er viktig å huske at barna er pårørende.

Deretter kom Hanne Kristin Rohde og snakket om ledelse fra profesjon til relasjon.

Hun var utrolig flink å formidle og snakket mye om respekt, likeverd og hvor viktig det er med egenutvikling. By på seg selv i hverdagen for å skape gode relasjoner.

Dagen ble avsluttet med innlegg fra Dafinn Enerly. Det ble personlig og nært der han fortalte om ulykken, hvordan hverdagen ble snudd opp ned og møtet med helsevesenet. Veldig inspirerende å få historien fra pasientens perspektiv der han virkelig byr på seg selv i forhold til utfordringer, erfaringer og motivasjonen til å bli frisk.

Takker alle foredragsholdere for flotte innlegg under hele konferansen og alle som deltok på konferansen.

Satser på slik suksess i mange år fremover.