Unni Granberg Selte er Hele Norges helsefagarbeider (Pressemelding)

Satt pris på: Hele Norges Helsearbeider heter Unni Granberg Selte, er 42 år, og jobber ved Sundjordet bofelleskap i Hole kommune. Her sammen med Elisabeth Opperud (Foto: Frode Johansen)

Unni Granberg Selte er nattevakt ved Sundjordet bofellesskap i Hole i Buskerud og kan nå stolt bære tittelen Hele Norges helsefagarbeider. Hun vant fram i konkurranse med nærmere 100.000 helsefagarbeidere og hjelpepleiere i Norge.

25.11.2011 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 11.08.2021

">helsefagarbeider som behandler de eldre med respekt og verdighet. Videre heter det at hun har utstråling, engasjement og er faglig dyktig.

Det er Fagforbundet som har tatt initiativ til den noe annerledes kåringen. Hensikten er å sette søkelys på helsefagarbeideryrket og den viktige jobben helsefagarbeiderne gjør.

...teksten fortsetter under bildene

Kjellfrid T. Blakstad, juryleder
og leder Seksjon helse og
sosial i Fagforbundet (til venstre)
sammen med Hele Norges
helsefagarbeider
Hele Norges helsefagarbeider
Unni Granberg Selte (42)

En bredt sammensatt jury av noen av de største aktørene på arbeidsgiversiden og arbeidstakersiden samt Helsedirektoratet er ikke i tvil om at Unni er en utmerket representant for titusenvis av helsefagarbeidere – våre helseinfanterister - i Norge.

Kåringen har foregått i nærmere ett år – og i siste omgang konkurrerte Unni mot 18 andre finalister, en fra hvert fylke. Men det var altså Unni som stakk av med den gjeveste tittelen. Hun tok steget opp fra å være Hele Buskeruds helsefagarbeider til å bli Hele Norges helsefagarbeider.

Helse-Norge trenger mer enn 40.000 nye helsefagarbeidere innen 2030. Altfor få velger seg denne utdanningen i dag. Noe må gjøres for at Norges eldre og andre omsorgstrengende skal få den hjelpen de fortjener! Vi har valgt å vise fram at det finnes mange stolte helsefagarbeidere der ute som mer enn gjerne kunne tenke seg noen nye kolleger.

En helsefagarbeider jobber med omsorg for syke og funksjonshemmede mennesker - både barn, ungdom, voksne og eldre. Typiske arbeidssteder er hjemmesykepleie, sykehjem og sykehus.

Les mer på helenorgeshelsefagarbeider.no

Se video av vinneren på youtube

Mer om Hele Norges helsefagarbeider på facebook

Kontakt