Gode resultater i Yrkes-VM

Solbjørg Byberg (t.v.) og Edel Hetland klarte en flott 6. plass i Yrkes-VM i helga. Her arbeider lærlingene ved sykehuset i Stavanger med pasienten Kristine Erfjord, mens lærer Yvonne Soggemoen står bak. (Foto: Grethe Nygaard, Fagbladet)

Helsefagarbeiderne Edel Susanne Hetland og Soljbørg Byberg fikk sjetteplass og medalje for eksellent kvalitetsarbeid under Yrkes-VM i London. Norge hentet også hjem én gull og to bronser.

11.10.2011 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 11.10.2011

Det ble gull til kokk Øyvind Bøe Dalelv, samt bronse til billakkerer Fredrik Røed Meek og elektriker Bernt Erlend Fridell.

– Over all forventning, sier LOs nestleder Tor-Arne Solbakken.

Fagforbundets Wenche Skorbakk skrev til Fagbladet i en sms fra London at tildelinga av Medal og Excellence til de norske helsefagarbeiderne betyr at de sanket over 500 poeng. Begge disse helsefagarbeiderne er medlemmer av Fagforbundet.

– Jeg er stolt på Norges vegne, sier kunnskapsminister Kristin Halvorsen (SV) til worldskills.no.

Helsefagagabeidere med i Yrkes-VM (Fagbladet)

– Yrkesfagene er min kjepphest (fellesforbundet.no)

– Statusen til yrkesfagene må heves (fellesforbundet.no)