World Skills 2011 i gang

Det er i alt 21 unge mennesker som representerer Norge i det yrkesfaglige VM i London i 2011. (Foto: Worldskills Norway)

Yrkes-VM åpner i dag i London, og skal vare til og med 10. oktober. De norske deltakerne som skal konkurrere i helsearbeiderfaget er medlemmer av Fagforbundet.

05.10.2011 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 05.10.2011

Blant de norske deltakerne i Yrkes-VM er helsefagarbeiderne Solbjørg Byberg og Edel Susanne Hetland. De er begge medlemmer av Fagforbundet, og begge er fra Rogaland.

– Det beste med faget er at du ser en mening med det du gjør, du hjelper mennesker med noe de trenger hjelp til. Ingen dager er like, og du kommer opp i episoder der du må handle raskt og vite hva du skal gjøre, forteller Solbjørg Byberg til World skills Norway.

LO ønsker lykke til
– Deltakerne i VM i yrkesfag representerer kvalitet og skaperglede. De er veldig verdifulle ambassadører for yrkesfag, sier Gry Benedikte Sterner, spesialrådgiver i utdannings- og kompetansepolitikk i LO til Norsk Industri.

Helsefagarbeidere med i Yrkes-VM (Fagbladet)

Verdifulle ambassadører (lo.no)