Hele Buskerud sin Helsefagarbeider

Unni Granberg Selte

Unni Granberg Selte (Foto: Ivar Østrem)

30. juni ble "Hele Buskerud sin Helsefagarbeider" kåret. Den heldige vinner var Unni Granberg Selte, som arbeider på Sundjordet i Hole Kommune.

07.07.2011 av Kristine Bjella Stavn
Sist oppdatert: 07.07.2011

Det var hele 16 dyktige kandidater som var nominert fra Buskerudfylke. Kristine Bjella Stavn, leder i Seksjon Helse- og SosialFagforbundet Buskerud delte ut prisen. Kriteriene for prisen var atdenne personen skulle være

en god representant for yrket, habakkekontakt, være raus, yte det lille ekstra, ta ansvar,vise omsorg og medmenneskelighet, være samarbeidsorientert ogsamarbeidsvillig.
Hele Buskeruds helsefagarbeider

Unni ble nominert av en kollega. Begrunnelsen for at nettoppUnni fikk denne utmerkelsen var; Hun er livsglad og sprudlende, ennattevaktengel, hun viser forståelse og empati for beboerneog yter absolutt det lille ekstra i forhold til kollegene.Kollegaene forteller om en «nattevaktengel» som er derblid og sprudlende når de kommer på jobb om morgenen.Hun blir gjerne en ekstra stund på jobben og har kaffenklar.

Det var stor fest på Sundjordet under utteling av prisen,det var tydelig at Unni er en person det blir satt stor prispå både av kollegaer og beboere. En flott representantfor yrket sitt.

Tilstede under utdelingen var også rådmann,ordfører og pleie- og omsorgssjef i Hole Kommune.

I hvert fylke er det nå valgt ut en kandidat. UnniGranberg Selte skal konkurrere mot dem om å bli landetshelsefagarbeider. Ordfører i Hole kommune, Per Berger, vartilstede under utdelingen og han var stolt på kommunen sinevegne. I lys av at det vil være en stor mangel påhelsefagarbeidere i Norge i tiden fremover, synes han at Holekommune bidrar godt ved at de har hele 24 prosent lærlingerpå dette området. Han nevnte også at han erspesielt stolt av Sundjordet, de har fått flere utmerkelser,blant annet demensprisen.

Stem på Unni
Med utmerkelsen følger ogsåansvar. Marte Saugestad, prosjektleder, skal følge Unnipå jobb og lage en rekrutteringsvideo.

Det skal hun også gjøre med de andre kandidatene.På www.helenorgeshelsefagarbeider.nokan man gå inn og stemme på de ulike kandidatene.Avgjørelsen faller 25. november.

Hele Buskeruds helsefagarbeider