Høringskonferanse om forslaget til ny lov

Fagakademiet arrangerer 11.januar 2011 nasjonal høringskonferanse om forslaget til ny kommunal helse- og omsorgslov. Helse- og omsorgsdepartementet har nylig sendt ut på lovforslaget med Høringsfrist 18.01.11.

06.12.2010 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 06.12.2010

Fagakademiet

Forslaget til ny lov vil erstatte dagens kommunehelsetjenestelovog sosialtjenesteloven.

På konferansen blir innholdet i lovforslaget presentert avElisabeth Salvesen, som er avdelingsdirektør i  Helserettsavdelingen i Helse- og omsorgsdepartementet. ProfessorAslak Syse ved Universitet i Oslo har fått mest tid tilå kommentere lovforslaget. Det blir også kommentarerfra sentrale representanter som Torunn Janbu, president i Dennorske legeforening, Mette Nord, nestleder i Fagforbundet, LivArum, generalsekretær i FFO og en representant fra NorskSykepleierforbund. Til slutt blir det en sekvens med mulighet forspørsmål og ytringer fra konferansedeltakerne og medet panel som består av de ulike innlederne.Statssekretær Ragnhild Mathisen i Helse- ogomsorgsdepartementet vil åpne konferansen.

Konferansen finner sted ved Clarion Hotel Oslo Airport,Gardermoen.  NB! Påmeldingsfristen er 14.12.10, menfaktura for deltakelse kommer i etterkant av konferansen.

Se program og påmelding her.