Buskerud: Fylkesmester i Helsearbeiderfaget

Fylkesmestere i Helsearbeiderfaget i Buskerud, Hege Salvesen, Øvre Eiker og Linda Sundet, Kongsberg (Foto: Astrid Isene)

Hege Salvesen, Øvre Eiker og Linda Sundet, Kongsberg ble fylkesmestere i helsearbeiderfaget i Buskerud. Fylkesmesterskapet i helsearbeiderfage i Buskerud ble gjennomført på Papirbredden i Drammen 5. mai 2010.

06.05.2010 av Astrid Isene
Sist oppdatert: 07.05.2010

Det var 6 lag som konkurrerte om å bli fylkesmestere. Konkurransen foregikk i kafeteriaområdet på Papirbredden, der var det mange tilskuerer innom å så på.

Det var åpning av mesterskapet ved Ordfører Ulla Nævestad, Lier kommune

Lagene som deltok var:

Aasiden vgs

Katja Dokken og Sandra Ellingsen

Kongsberg vgs

Stine Marring Lislien og Karoline Teien Dalshagen

Sykehuset Buskerud

Regina Hansen og  Nazma Shaheen

Lier vgs

Nina Bjørklund og Guro Løstegård

Øvre Eiker og Kongsberg kommune

Hege Salvesen, Øvre Eiker ogLinda Sundet, Kongsberg

Sykehuset Buskerud

Anette Grenersen og Vilde M.J. Bliksvær

Konkurransen var som en mini tverrfaglig eksamen, dvs. rollespill

Selve konkurransen besto av en planleggingsdel, en gjennomføringsdel og en vurderingsdel. Planleggingsdelen var på maksimum 10 minutter. Laget fikk utdelt oppgaven og avsatt tid til å løse oppgaven, fordele arbeidet og gjøre seg kjent med utstyret.

Gjennomføringsdelen var på maksimum 20 minutter. På den tiden skulle laget utføre det som sto i oppgaven. Både laget og ”pasientene” bar mikrofoner slik at både dommere og tilskuere kunnen høre hva som ble sagt.

Det var imponerende å se hvordan lagene løste oppgaven, de var dyktige ambassadører for helsefagarbeiderfaget alle sammen.

Premieutdeling og kåring av vinnerlaget var ved assisterende fylkesordfører i Buskerud Runolv Stegane.

De som ble Buskerudmestere var:

1. Hege Salvesen, Øvre Eiker ogLinda Sundet, Kongsberg
  2. Anette Grenersen og Vilde M.J. Bliksvær
  3. Stine Marring Lislien og Karoline Teien Dalshagen

Fagforbundet har hele tiden vært med i arrangementkomiteen for mesterskapet v/Astrid Isene. Alle lagene som konkurrerte hadde flotte uniformer med Fagforbundet sin logo på.

Alle fikk også ett nett fra Fagforbundet med den flotte håndboka for helsefagarbeidere, termokopp, musemappe, penn og med litt brosjyrematriell fra Fagforbundet.

Fagforbundet hadde også egen stand med brosjyrer!

Dette ble godt mottatt!

Klikk på bildene å få komentarer og større bilde!

3. plass, Stine Marring Lislien og Karoline Teien Dalshagen, Kongsberg vgs
Vi som har arrangert denne dagen synes det ble en
flott dag for alle som deltok og for publikum.
Vi skal være stolte av at vi får så mange unge, flotte
og dyktige helsefagarbeidere i fremtiden!
Lykke til alle sammen!
På vegne av oss i arrangementkomiteen
Astrid Isene
Fagforbundet