Etterutdanningsmateriell for aktørene i fagopplæringa

Nå er første del av etterutdanningsmateriellet for aktørene i fagopplæringa ferdigstilt. Denne delen tar for seg fag- og svenneprøven og vil passe godt i etterutdanningstiltak for de som arbeider i prøve- og klagenemder. Etter hvert vil etterutdanningsmateriell for flere temaer som er relevante for fagopplæringa bli klart. Temaene vil ta for seg det å være lærebedrift, det å ta læreplanen i bruk, tilpasset opplæring, bedriften som lærested, instruksjon og veiledning, vurdering og veiledning til bruk av materiellet. Materiellet blir lagt ut på skolenettet

10.02.2010 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 08.04.2021

Skolenettet

skolenettet vil dere finne at materiellet for fag- ogsvenneprøven består av temahefte, kurslederhefte,huskekort og en powerpoint-presentasjon. Materiellet ogetterutdanningstiltak der dette brukes vil være nytigfor Fagforbundets medlemmer som er aktører ifagopplæringa. For yrkesopplæringsnemndene vil detvære nyttig å gjennomgå hele temaserien, ogdrøfte hvordan dette best kan brukes i fylkeskommunen. Flerefylkeskommuner har planlagte tiltak for etterutdanning avaktørene i fag- og yrkesopplæringa, og lanseringen avdette nye materiellet vil kunne bira til flereetterutdanningstiltak der ei kvalitativt god og systemtaiskopplæring av framtidas fagarbeidere stårsentralt.

Vi oppfordrer til bruk avmateriellet.