Til hovedinnhold
Bli medlem

Meny


Ja, reglene sier at det skal utarbeides en oppfølgingsplan i løpet av de fire første ukene en er sykmeldt, med mindre det er åpenbart at det er unødvendig. For eksempel når det ikke er behov for tilrettelegging, eller ved alvorlig sykdom av en viss varighet. Arbeidsgiver må ha kontakt med den sykmeldte for å avklare dette.

Oppfølgingsplanen skal revideres ved behov, for eksempel i forbindelse med dialogmøtene som skal finne sted etter henholdsvis 7 og 24 uker.

IA-virksomheter har inngått avtale samarbeidsavtale med NAV om å arbeide for å bedre arbeidsmiljøet, forebygge og redusere sykefraværet og hindre utstøting og frafall fra arbeidslivet. Målsetningene for IA-arbeidet fremkommer i intensjonsavtalen som er inngått mellom partene i arbeidslivet, den såkalte IA-avtalen.

Hei, jeg er Fagforbundets chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?