Sluttspurten på ”Grunnleggende kommuneøkonomi for helsefaglig ansatte”

Høgskolen i Hedmark samarbeider med Fagforbundet, og er nå i sluttspurten på studiet ”Grunnleggende kommuneøkonomi for helsefaglig ansatte”. I dette kullet ble sykepleierledere prioritert. Det vil si sykepleiere som har eller skal rekrutteres inn i lederfunksjoner innen pleie- og omsorgssektoren.

26.08.2011 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 26.08.2011

Dette studiet var samlingsbasert og gav oversikt over teorier,metoder og modeller innafor det økonomiske fagområdet.Gjennom studiet lærte studentene hvordan disse teoriene,metodene og modellene kan anvendes i økonomisk styring av enkommunal virksomhet, enten den er organisert som eget juridiskselskap, eller som en del av kommunen.

- Foreleser var veldig dyktig og evnet å engasjere oss. Vihar lært veldig mye. Fokuset har vært påvirkeligheta i kommunesektoren, og lokalitetene har værtsuper er noe av det studentene sier når kun skriftlig eksamengjenstår.

Opptakskravet til studiet var generell studiekompetanse ellerrealkompetanse. Vurderingsformer for studiet er hjemmeoppgaveunderveis i studiet, og teller 30 prosent.  Skriftligindividuell skoleeksamen på seks timer skal avlegges ioktober, og teller 70 prosent.

Fagforbundet dekker en del av kostnadene til studiet - i tilleggkom en kursavgift per student på kr 6 000 for medlemmer iFagforbundet og 9 000 for ikke-medlemmer.

Kurset faller inn under Fagforbundets stipendordning,se: http://forrige.fagforbundet.no/forsida/blimedlem/medlemsfordeler/Utdanningstipend/

Se mer om studiet: http://www.hihm.no/Kurs-og-oppdrag/Fagomraader/Grunnleggende-kommuneoekonomi-for-helsefaglig-ansatte

Studenter

På bildet (bakerst f.ve.) Ivar Winther, Wenche Teigen,Sissel Langnes, Hege Borsheim, Solvår Bolstad Mæhlum,Asbjørn O. Pedersen (lærer), Helge Aalbu og Anne Moen.(Fremst f.ve.) Borgny Lien, Wivian Hjelmen Larsen, Leena Guttorm ogSissel M. Skoghaug.