Invitasjon til spørreundersøkelse

Kjære sykepleier, hvordan har du det?

13.01.2011 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 13.01.2011

Jill Iren Bjørkli

Jeg er masterstudent i psykologi ved Universitet i Oslo, ogsykepleier ved OUS. I masteroppgaven min ønsker jeg åse på sammenhengen mellom ulike individuelle forskjeller,jobbengasjement, krav og kontroll i arbeidet og opplevd helse hossykepleiere. Er det forhold ved arbeidet (turnusarbeid,dårlige pasienter, ansvar, uforutsigbarhet, tidspress,arbeidsmiljø, samhold) som har sammenheng med folks opplevdehelse? Er det slik at det finnes en opphopning av vissepersonlighetstrekk blant de som velger yrket, som kan disponere foreller beskytte mot ulike plager?  Beskyttersosialstøtte mot opplevde helseplager? Dette er noen avspørsmålene jeg vil se nærmere på. Jeghåper at funnene, på sikt, kan bidra til intervensjonersom kan gjøre sykepleierhverdagen bedre.

Jeg håper derfor at du vil være behjelpelig medå svare på en spørreundersøkelse vialinken under. Spørreundersøkelsen er en del avforskningen ved psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo, ogjeg skal skrive mastergradsoppgaven min på dette materialet.Knut Inge Fostervold (k.i.fostervold@psykologi.uio.no)er veileder og faglig ansvarlig.

Om du har spørsmål angående testen ellerønsker mer informasjon, ta gjerne kontakt med meg (jillib@student.uio.no).Resultatene vil være klare våren 2011 og vilgjøres tilgjengelig i relevante forum.Spørreundersøkelsen er 100 % anonym (det benyttesnettskjema for å svare) og du skal ikke oppgi opplysningersom gjør at den kan spores til deg. Du må regne medå bruke ca.45 minutter på å fylle uttesten.  Det er frivillig om du ønsker å svare,og du kan når som helst avbryte undersøkelsen.Når spørreskjemaet er innsendt, kan det ikke spores.Endringer vil derfor ikke kunne gjøres i etterkant. Vispør om forhold rundt arbeidet og hvordan du henter deg innetter arbeidsdagen er over, samt noen spørsmål ombakgrunnen din. En stor del av undersøkelsen består aven personlighetstest. Personlighetstesten måler hvordan duskårer på ulike egenskaper sammenlignet med andre. Itillegg bes du vurdere kroppslige symptomer og plager du eventuelthar opplevd de siste 3 månedene. Noen avspørsmålene virker kanskje merkelige, men det erviktig at du svarer så godt du kan. Det er ingen riktigeeller gale svar, og det er sammenhengen mellom de ulikespørsmålene vi er opptatte av.

Du kan også få tilgang til funnene ved åkontakte Psykologisk institutt (ved Knut Inge Fostervold).

Igjen, det er helt frivillig om du velger å svare, men jeghåper du vil ta deg tid i en travel hverdag J Påforhånd tusen takk for hjelpen!! Med vennlig hilsen JillBjørkli

For å svare; klikk deg inn på linken/ kopier linkentil nettleseren:

Med hilsen

Jill Iren Bjørkli