KiD - kurslederopplæring for instruktører i Mestring av depresjon

Bergen, Augustin hotell, uke 18 (3 - 7 mai, 5 dagers opplæring). Kurset har et begrenset antall plasser.

05.03.2010 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 09.04.2021

Målgruppe: Sykepleiere, Ergoterapeuter,Sosionomer, Psykologer, Leger, Fysioterapeuter og andre,tilsvarende stillingsgrupper og - funksjoner.
Det er en fordel med erfaring fra arbeid med mennesker som harulike depresjonstilstander. Det kreves minimum 3 årsuniveristets-/ høgskoleutdanning.
Kursholder:
Trygve A. Børve

Kommunal Kompetanse Region Vest
Bradbenken 1 - 5003 Bergen
telefon: 417 89 500

epost: region-vest@kommunal-kompetanse.no

Det er et stort behov for effektive, evaluertelavterskeltilbud som KiD fordi forekomsten av depresjonstilstanderer høy, og tilgangen på ønsket og effektiv behandling er begrenset.

Metoden er en forskningsbasert metode, utprøvd i flere land.Kommunal Kompetanse har ansvaret for å lære oppkursledere over hele landet. Kurslederne holder deretter egne kursi sin kommune/nærområde. Over 770 kursledere hartil nå gjennomført opplæringen. De sisteårene har vi fått støtte fra Helsedirektoratetfor å gjennomføre opplæringen.