Sykepleiernettverkets årlige samling

Nettverkskontakt Anne Mabel Nybakk, med Jan Rudy Kristiansen og Wenche Skorbakk fra Fagforbundets organisasjonsenhet (Foto: Iren Luther)

Sykepleiernettverket i Fagforbundet har nettopp avsluttet sin årlige samling på Gardermoen. Samlingen gikk over to dager med 17 deltagere fra hele landet

11.02.2010 av Iren Mari Luther
Sist oppdatert: 11.02.2010

Antallet sykepleiere i Fagforbundet  fortsetter å øke, og samlingen hadde  som mål å  samle de fylkesvise kontaktpersonene for informasjonsutveksling, skolering, bli bedre kjent, finne løsninger og videreutvikle nettverket. Samlingen  var også viktig for å utveksle erfaringer og ideer.

“Sykepleierne i Fagforbundet  blir det stadig flere av, og   flere sykepleiere har nå ulike verv på alle nivåer i organisasjonen  -  både sentralt, i fylkene og i fagforeningen.  Dette er viktig da det er helt nødvendig  siden vi  også ønsker å være aktivt med i  egen  organisasjon“, sier nettverkets leder Sissel M. Skoghaug.
Programmet  på samlinga bestod  blant annet av informasjon om organisasjonen,  medlemsutvikling , informasjon om helsefagarbeideren i spesialisthelsetjenesten, og erfaringsutvekslinger.
“ Vi er jo fra hele landet og det er en viktig arena for oss, vi føler at vi sykepleiere blir tatt på alvor i Fagforbundet, og vi er veldig stolte av forbundet vårt”, sier nettverkskontakt i Finnmark Knut Harald Eriksen.