Samling for Sykepleiernettverkets fylkeskontakter

Fagforbundet arrangerte årets samling for nettverkskontaktene i Sykepleiernettverket. Samlinga fant sted på Gardermoen like etter påske.

26.05.2009 av Iren Mari Luther
Sist oppdatert: 27.05.2009

Nok en gang samlet Fagforbundet sine nettverkskontakter  for sykepleierne. Samlingen er blitt en årlig tradisjon og dette var den tredje i rekken.

Hensikten med årets samling var å videreutvikle nettverket, utveksle informasjon og oppdatere hverandre i aktuelle saker og prosesser.  Rådgiver Monica Moum fra LO deltok også, og hun hadde innledning om  LOs arbeid overfor grupper med høyere utdanning.

- Vi ønsker å få innspill fra nettverkskontaktene om hvordan vi kan styrke arbeidet med sykepleiersatsinga, sier leder for Sykepleiernettverket Sissel M. Skoghaug. Skoghaug er for tiden frikjøpt for å arbeide med blant annet videreutvikling av sykepleierorganiseringa i forbundet. En viktig oppgave er å gjøre sykepleierne mer synlig i og utenfor Fagforbundet, og vise at flere og flere ser Fagforbundet som det naturlige valget når de skal velge organisasjonstilhørighet. - Når vi er samlet kommer det frem mange kreative tanker om hvordan vi kan drive arbeide med å få flere sykepleiere til å velge Fagforbundet, sier Axel Hjertstrøm som er nettverkskontakt i Telemark.

I forbindelse med sykepleiersatsinga er det opprettet en egen Ressursgruppe av og blant nettverkskontaktene. Gruppa består av Anne Mabel Nybakk (Sogn og Fjordane), Axel Hjertstrøm (Telemark), Knut Harald Eriksen (Finnmark) og Iren Luther (Oslo) i tillegg til leder av nettverket Sissel M. Skoghaug.

Samlingene ses på som viktig for nettverkskontaktene. - Vi henter mye inspirasjon fra hverandre under slike samlinger, og nettverkskontaktene får inspirasjon til å komme videre med arbeidet i sitt fylke, sier Anne Mabel Nybakk. - Vi gleder oss allerede til neste samling, sier hun og smiler.