Seier for Fagforbundet - skift og turnus sidestilles

Sissel M. Skoghaug, leder sykepleiernettverket i Fagforbundet. Representant fra styret Seksjon helse og sosial. (Foto: Foto: Kari-Sofie Jenssen)

Fagforbundet har i mange år jobba for å få gjennomslag for likestilling av skift- og turnusarbeid. Fagforbundet har tyngde og innflytelse, og dette er en av grunnene til at vi som sykepleiere velger å organisere oss i Fagforbundet og LO, sier Sissel M. Skoghaug (bildet), leder for Fagforbundets Sykepleiernettverk.

26.03.2009 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 26.03.2009

Dette er et resultat av godt og grundig faglig-politisk samarbeid. Arbeidet har foregått i mange år og vi har jobba opp mot regjeringa, både direkte og gjennom LO-systemet

- Dette viser at det er viktig at forskjellige yrkesgrupper arbeider mot de samme målene, slik vi gjør i Fagforbundet, sier Skoghaug.

Les mer om saken i Dagsavisen og i avisa Oss Tillitsvalgte