Karrieredager på høgskolen i Telemark

Solheim forteller om Fagforbundet til interesserte studenter

Solheim forteller om Fagforbundet til interesserte studenter (Foto: Axel Hjertstrøm)

Høgskolen i Telemark arrangerer årlig karrieredager for sine avgangsstudenter. Små og store bedrifter er ute etter de nylig uteksaminerte akademikerne

10.03.2009 av Iren Mari Luther
Sist oppdatert: 11.03.2009

Årlig arrangement

10. februar i år gikk det årlige arrangementet av stabelen, med Fagforbundet tilstede representert ved ungdomstillitsvalgt Kenneth Solheim og nettverkskontakt for sykepleierne Axel Hjertstrøm.

Verving og informasjon

"Vi hadde utdeling av noen av Fagforbundets verveeffekter som falt godt i smak hos de fremmøte. Det er viktig for oss å være synlig tilstede for å informere om Fagforbundets rolle som organisasjon både for arbeidstakere og studenter. Vi merket oss særlig stor interesse hos de studentene som hadde ett og to år igjen av sitt studium", forteller Hjertstrøm.

Veien videre

Videre poengtere Hjertstrøm "det er viktig å få samlet studentene i hele klasser", noe som ikke var tilfelle ved studiestart sist høst ved studiested Telemark. Hjertstørm og Solheim regner med at dette vil være mulig ved oppstart høst 2009 og at det allerede eksisterer gode ordninger for dette som Fagforbundet da kan ta del i.