Fagforbundet avlyser konferanse på Scandic

Konferansen KreativOmsorg på Hamar i april er avlyst. Årsaken er Fagforbundets boikott av Scandic-kjeden.

15.01.2007 av Fagbladet: Even Tømte
Sist oppdatert: 15.01.2007

KreativOmsorg, som også er kjent som Klukstuen-dagene, ble arrangert første gang i 2005 på Klukstuen omsorgssenter på Hamar. Konferansen skulle vært avholdt for tredje gang på Scandic Hamar 24. og 25. april i år. Nå er den utsatt på ubestemt tid.

Forbundet forsøkte i det lengste å finne andre lokaler for konferansen, men har ikke klart å oppdrive noe sted i nærheten med en tilsvarende kapasitet.

Forsøker igjen til høsten
Fagforbundet valgte å boikotte Scandic-kjeden da det ble kjent at kubanere ikke fikk bo på Scandic-hotellet Edderkoppen i Oslo.

– Vi synes ikke dette er noe moro, men vi støtter forbundets boikott av Scandic. Vi håper å komme tilbake så fort som mulig med nytt sted og ny tid for konferansen, som antakeligvis vil bli avholdt til høsten, sier Hermann Albert i Fagforbundets Seksjon helse og sosial.

Fire hundre tusen
Fagforbundet hadde bestilt over 200 rom og til sammen 330 liggedøgn på Scandic Hamar.

Ifølge Hermann Albert hadde samarbeidet med Scandic om konferansen en prislapp på rundt 400.000 kroner.