Oppsummering fra møte i faggruppa

Arbeidsgruppe

Arbeidsgruppe (Foto: Foto: Hermann A. )

Faggruppe for hjelpepleiere/omsorgsarbeidere/helsefagarbeidere hadde møte 7. og 8. desember i Fagforbundets lokaler sentralt.

04.01.2011 av Liv Krossøy
Sist oppdatert: 04.01.2011

Faggruppa hadde to effektive og målretta dager med viktig tema til debatt. Blant annet evaluering av Samspillkonferansen 2010, som har gitt faggruppa mange flotte tilbakemeldinger fra yrkesgruppa vår. Det ser ut som dette blirnen årlig konferanse da seksjonen har vedtatt at det blir Samspillkonferanse i oktober 2011.

Faggruppa diskuterte også høringsnotatet og lovteksten i forslag til nynKommunal helse- og omsorgslov og ga innspill til seksjonen.

Ellers mener faggruppa at det er mange utfordringer fremover, og vil ha fokus på disse yrkespollitiske sakene i 2011:

Rekruttere unge til helsefagarbeiderutdanning, vi må få synliggjort for de unge at det er spennende og jobbe med omsorg. Et ledd i dette er styrking av skolens rådgivertjeneste.

Rett til heltidsstilling

Utnytte kompetansen til yrkesgruppene, kompetanseutvikling i tråd med nye oppgaver "Rett person på rett plass"

Oppfølging av Samhandlingsreformen.

Videreutvikle videreutdanningstilbudet i tråd med Samhandlingsreformen og nye oppgaver i kommunene.

Faggruppa ønsker alle hjelpepleiere/omsorgsarbeidere/helsefagarbeidere et riktig godt nytt år!