Ny kortstokk - Etikk i rusomsorgen og psykisk helsevern

Etikk kort

Fagforbundet, Seksjon helse og sosial, er opptatt av at det legges til rette for gode holdninger og god praksis i psykisk helsevern og rusomsorg. Derfor er det nå laget en kortstokk med dialogkort.

03.11.2010 av Hermann Albert
Sist oppdatert: 06.12.2010

Seksjon helse og sosial sin Faglige arbeidsgruppe i psykisk helse og rus ble dannet i begynnelsen av 2010, og er nå ferdige med en samling av etiske dillemma for ansatte i sektoren. Fagforbundet er svært glade for å ha denne gjengen med kunnskapsrike medlemmer i faggruppen, og takker for innsatsen så langt.

De etiske dilemmaene er samlet i kortstokk med dialogkort, som vi håper vil gi nyttige diskusjoner på arbeidsplassene. Det er ingen spesielle regler, og kortene kan brukes som dere ønsker. Vi håper at kortene vil bidra til etisk refleksjon og gode diskusjoner.

Kortstokken kan bestilles her.