Iselin Skattør, Plasstilltsvalgt og ungdsomstillitsvalgt i Båtsfjord.

Fagforbundet Finnmark sin tillitsvalgt i dag 26.10.20 heter Iselin hun er fra Båtsfjord, og er både plasstillitsvalgt og ungdomstillitsvalgt. Iselin er tydelig på at arbeidet som tillitsvalgt har en verdi for henne og andre, og det engasjerer henne.

25.10.2020
Sist oppdatert: 25.10.2020

Navn: Iselin Skattør

Alder: 25 år

Fagforening: Båtsfjord

Verv: Plasstillitsvalgt og Ungdomstillitsvalgt

Yrke: Barne- og ungdomsarbeider

Arbeidsplass: Nordskogen Barnehage

Hvordan ble du engasjert i Fagbevegelsen:

• Fagforbundsuken var HTV og tillitsvalgte fra forbundsregionen ute på arbeidsplassbesøk, og da ble jeg kontakt og fortalt om fagforbundet, og viktigheten med å organisere seg.

Hvorfor ble du tillitsvalgt:

• Etter et halvt år som medlem, kom opp noen saker på jobb. Da viste det seg at vi manglet plasstillitsvalgt. Jeg ble forespurt om jeg kunne tenke meg å påta meg vervet, siden mine kollegaer hadde lagt merke til at jeg ikke var redd for ta ordet og si hva jeg mener.
  • Siden den gang bare ballet på seg. Jo mer jeg har jobbet med fagforeningsarbeid, har interessen og engasjementet bare økt. Spesielt at man ser at arbeidet man legger ned har verdi for andre og meg selv.

Hva er hjertesaken din:

• Lærlinger og våre unge medlemmer. De er den mest sårbare gruppen, som ny i arbeidslivet vet de ofte lite om sine rettigheter og hvordan ting skal og burde være på arbeidsplassen. Min erfaring er at når jeg som ung tillitsvalgt prater med unge medlemmer så resulterer det ofte i at de engasjerer seg og får interesse for sine rettigheter og hva de har krav på.

Bilde og tekst: Erik Bjønnes Hansen, ungdsomstillitsvalgt Fagforbundet Finnmark