Ambulansearbeideren, en spennende og givende jobb

Erica, akkurat fått fagbrev som ambulansearbeider

26.06.2020
Sist oppdatert: 26.06.2020

Navn: Erica Dahl Langås

Alder: 20

Yrke: Ambulansefagarbeider

Arbeidsted: Lakselv Ambulansestasjon

Når vi først tok kontakt med Erica var det for at vi ønsket å intervjue en lærling nå til fagforeningsuka.

I starten av intervjuet kommer det fram at Erica har kommet oss i forkjøpet med bestått fagprøve, så med det vil Fagforbundet Finnmark Gratulere Erica så mye med bestått fagprøve og som autorisert ambulanse fagarbeider!

Utdanning:

Spennende og givende jobb.

Trivdes veldig godt når hun var i praksis under utdanning, en spennende jobb med variable utfordringer og hvor ingen arbeidsdagetr er like.

Trives på jobb og med yrkesvalg. Føler dette var riktig yrke for henne.

Hvorfor Fagforbundet?

Under skolegangen kom det tillitsvalgte, og fortalte om viktigheten med å organisere seg. Hvorfor det var lurt med et godt tillitsvalgtapparat og det å han en trygg og forutsigbar arbeidsdag.

Erica har det bra på jobb og under lærlingetiden så har ikke opplevd så langt at hun har trengt å kontakte tillitsvalgt apperatet, men synes det er trygt å vite at man får hjelp om man trenger.

Vi takker Erica for at hun stilte opp til intervju og ønsker henne lykke til videre, nå som fagarbeider.

Vi er stolt av å ha deg som medlem.

intervjuer; ungdsomstillitsvalgt Erik Bjørnnes Hansen

tekst og biled: Erik Bjørnnes Hansen