Feier`n.

Utdanning og jobb er en fin kombinasjon.

24.06.2020
Sist oppdatert: 24.06.2020

Joachim Malin i Vardø er fornøyd med å være praksiskandidat hos Vardø kommune. Han har jobbet mange år i privat næringsliv, og ett yrkesbytte var greit. Da muligheten til å ta utdanningen som feier mens jeg var i arbeid, ble valget greit.

Joachim er praksiskandidat med et 5 årig utdanningsløp. Han jobber også som deltidsbrannmann.

Jobben passer meg perfekt sier Joachim. Masse utearbeid hele året, og forebyggende arbeid som jeg ser igjen i min jobb i Vardø Brann og Redning. Jeg treffer mange trivelige «kunder», og kollegene mine på teknisk og på brann gjør hverdagen lett. Vi er flere i Brann og Redning som også jobber i lag her hos Vardø kommune, og det kan mange ganger være en styre for oss, sier Joachim.

«I et lite samfunn er det viktig at alle bidrar med det de kan, jeg prøver å gjøre mitt».

Joachim har samboer som også er fra Vardø, og de har 2 barn. Da blir det til at det baller på seg. Utelivsbransjen, Festivaler, Håndball, Skole og barnehage.  Politikk holder jeg meg unna.

Fagforbundets politikk er jeg enig i , og det holder masse for meg.

På spørsmål om hvorfor han ble medlem i Fagforbundet, sier han:

Blei bare slik, utbredt kultur på etaten med medlemskap i fagforbundet.  Og vi trenger en sterk fagorganisasjon og tillitsvalgte som kan tale vår sak i jobbsammenheng, avslutter Joachim med.

Intervjuer;
Chris Marius Thorsen
Leder yrkesseksjonen samferdsel og teknisk