Oppnevning av representanter til prøvenemnder i Nordland

(Foto: Mona Bergquist)

14.05.2019
Sist oppdatert: 14.05.2019

Oppnevning av representanter til prøvenemnder i Nordland -

ønsker forslag fra lokale fagforeninger

Fagforbundet Nordland er opptatt av at kvaliteten, effektiviteten og fremdriften i en god desentralisert fagopplæring.

En forutsetning for desentralisert fagopplæring er god tilgang til kvalifisert arbeidskraft, og at utdanningsløpet gjennomgås så sømløst som mulig. Gjennomføringen av fagprøve må være av god kvalitet og mulighet til å avlegges fortløpende. For at dette skal være mulig må flere engasjere seg i arbeid med prøvenemnder.

Vi håper at fagforeningene vil innen 01.06.19 vil sende forslag på kandidater til prøvenemndene i Nordland. Forslagene sendes til provenemnder@nfk.no

Dette gjelder for lærefagene: Aktivitørfaget, Anleggsgartnerfaget, Barne- og ungdomsarbeiderfaget, Driftsoperatørfaget, Frisørfaget, Helsearbeiderfaget. IKT-driftsfaget, Institusjonskokkfaget og Renholdsoperatørfaget.

Fristen i Nordland var egentlig ved utgangen av mars, men vi har fått bekreftelse på at kandidater kan sendes inn til ovennevnte e-post innen 1.juni.

Så send i vei.