Ingen rasister i våre gater!

(Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo for frihet, likhet og solidaritet!

19.06.2020
Sist oppdatert: 19.06.2020

Fagforbundet bygger sin politikk på frihet, likhet og solidaritet. Likeverd er et gjennomgående prinsipp, uavhengig av etnisk eller kulturell bakgrunn, alder, kjønnsidentitet, funksjonsnivå, seksuell orientering, religion eller livssyn.

Fagforbundet Barn og Oppvekst, Oslo står sammen med Oslo mot rasisme. Vi står sammen for et fargerikt Oslo med rom for alle!

Ytringsfriheten står sterkt i vårt samfunn og det skal den fortsette å gjøre.  Men ytringer som sprer hat mot andre mennesker skal ikke tolereres. Oslos innbyggere skal føle seg trygge på at de kan bevege seg i byen vår uten å møte på hatefulle ytringer.

I vårt Oslo er det ikke rom rasister!

Vi oppfordrer alle medlemmer, tillitsvalgte og kamerater til å aktivt bekjempe rasismen i byen vår. Vi må tørre å si i mot og ta debatten.

Ingen rasister i våre gater!