Presentasjon av Terje Strømsnes

Arbeidssted: Bymiljøetaten

Yrke: HMS konsulent

Fagforening: Teknisk Fagforening Oslo, avd. 006

Tillitsverv: Leder av fagforeninga, medlem av regionstyret Oslo og representant i LO Oslo

Hvorfor ble du medlem av Fagforbundet og hvorfor ble du tillitsvalgt:
Jeg meldte meg inn i Norsk Kommuneforbund da jeg ble lærling. Det var aldri et alternativ å ikke være organisert. I min familie har vi en lang tradisjon for å være organisert og flere har hat verv i forskjellige fagforeninger.
Etter at jeg tok fagprøve og hadde jobbet noen måneder ble jeg innstilt som sekretær i anleggsgruppa i Friområdenes fagforening, samtidig ble jeg styremedlem i fagforeningas styre. Har også vært leder av anleggsgruppa og nestleder i fagforeninga før jeg ble leder av Friområdenes fagforening. Når Friområdenes fagforening slo seg sammen med Trafikketatens fagforening og Samferdselsetatens fagforening ble jeg leder av Bymiljøetatens fagforening. Da vi la ned Veivesenets Arbeiderforening, Oslo Kommunale Vognmannsforening, Gravferdsetatens Fagforening, Vann- og avløpsetatens Fagforening, Bymiljøetatens Fagforening, Renovasjonsetatens Fagforening, og opprettet Teknisk Fagforening Oslo var det et ønske om at jeg tok ledervervet. Dette angrer jeg ikke på da utfordringene med å bygge en ny fagforening av de gamle og innlemme mange medlemmer i private virksomheter er utfordrende og spennende.

Hvem er jeg
Jeg er født og oppvokst på sagene i Oslo men når jeg skulle begynte på skole flyttet vi til Ammerud, så jeg er en stolt Groruddøl. Har to voksene unger som bor hos meg.
Ellers er de fisking om sommeren og slalåm eller snowboard om vinteren som jeg driver med på fritida.