Bli med på kurs om kjønns- og seksualitetsmangfold, og inkluderende praksis.

1. og 2. juni 2021 inviterer Fagforbundet og Rosa kompetanse fritidsklubbansatte til et digitalt kurs om kjønns- og seksualitetsmangfold, og inkluderende praksis.

18.05.2021
Sist oppdatert: 14.06.2021

Vi setter opp et kurs på kveldstid 1. juni kl. 16.00-19.00, og et på dagtid 2. juni kl. 13:00-16:00. Kursinnholdet er det samme.

Påmeldte deltakere får en zoom-lenke tilsendt.

I kurset vil vi veksle mellom forelesning, individuelle oppgaver og praksisrelevante gruppeoppgaver som vil hjelpe oss med å skape et mer inkluderende miljø i fritidsklubbene. Det vil være mulig å komme med spørsmål underveis, og kurset er gratis å delta på.

Kursene til Rosa kompetanse er kunnskapsbaserte og praksisnære. Rosa kompetanse har pedagogisk bakgrunn, og underviser i kjønnsmangfold, seksuell orientering og familiemangfold for ansatte i tjenester som jobber med barn og unge. I kursene er det også rom for diskusjon og refleksjon rundt relevante problemstillinger, knyttet til eksempelvis utenforskap, mobbing og det å skape trygge klasserom for alle elever.

Rosa kompetanse er fagavdelingen i FRI - Foreningen for kjønns- og seksualitetsmangfold, og tilbyr faglig bistand og undervisning om kjønns- og seksualitetsmangfold til alle deler av arbeidslivet.

Fagforbundet organiserer ungdomsarbeidere i fritidsklubb, og nesten 400 000 andre arbeidstakere både i oppvekstsektoren og en rekke andre sektorer.

MELD DEG PÅ til kurs 1. Juni kl.16.00 - 19.00 her:

MELD DEG PÅ til kurs 2. Juni kl. 13.00- 16.00 her: