Tre spennende webinarer i Fagforbundsuka

Fagforbundet Oslo inviterer til tre spennende webinarer i Fagforbundsuka: Språkarbeid i den flerkulturelle barnehagen, 22. juli og hva fagforeningen kan gjøre for å hindre rasisme og framveksten av ytre høyre og digitalisering i Oslo kommune.

17.06.2021 av Martin Halsos
Sist oppdatert: 21.06.2021

Webinar om dialogens vilkår i den flerkulturelle barnehagen

Dato: Tirsdag 22. juni kl. 18.00 – 19.00.

Plattform: Zoom.

Lenke til webinaret.

Arrangementet strømmes på facebooksida til Fagforbundet Oslo.

Språkarbeid i barnehagen er mer enn å lære ord og setninger på majoritetsspråket. Fagforbundet Oslo inviterer til webinar med Katrine Giæver, ved Oslo Met, om hennes nye doktorgrad «Dialogens vilkår i den flerkulturelle barnehagen» Bli med på en spennende debatt om inkludering og kommunikasjon.

Giæver vil snakke personalets strategier for å inkludere barn i dialoger i barnehagen, og om hvordan vi kan identifisere inkluderende og ekskluderende praksiser med flerspråklige barn.

Stine Hjerpbakk og Palma Kleppe fra Manifest Tankesmie vil lede samtalen.

Velkommen til webinar om den flerkulturelle barnehagen!

Webinar om fagbevegelsens rolle etter 22. juli

Dato: Torsdag 24. juni kl. 18.00-19.00.

Plattform: Microsoft Teams

Lenke til webinaret.

Webinaret strømmes på facebooksida til Fagforbundet Oslo.

Det er snart ti år siden terrorangrepet 22. juli. Hva kan fagforeningen gjøre for å forhindre rasisme og demme opp mot ytre høyre. Fagforbundet Oslo inviterer til webinar om fagbevegelsens rolle etter 22. juli. Det blir korte innledninger om temaer rundt 22. juli og en paneldiskusjon i etterkant. Bli med på årets viktigste diskusjon.

Deltakere:

• Ina Libak, tidligere leder av AUF fra 2018-2020
  • Mani Hussaini, tidligere leder av AUF fra 2014-2018
  • Mats Kvaløy-Bjørbekk, tidligere rådgiver i AUF

Velkommen til webinar om fagforeningens rolle etter 22. juli!

Webinar om digitalisering i Oslo kommune

Dato: fredag 25. juni kl. 12.00 - 13.00.

Plattform: Microsoft Teams

Lenke til webinaret.

Webinaret strømmes på facebooksida til Fagforbundet Oslo.

Digitaliseringen av Oslo kommune påvirker byens innbyggere og Fagforbundets medlemmer. Byråd for helse, arbeid og innbyggertjenester Robert Steen i Oslo kommune forteller om regjeringens digitaliseringsstrategi, outsourcing, muligheten for egenproduksjon og bruk av skytjenester i offentlig sektor. Bli med på et seminar om et interessant tema som berører oss alle.

Velkommen til webinar om digitalisering i Oslo kommune