Til hovedinnhold

Siste mulighet for å melde seg på fagdager for dokumentasjonsforvaltning og arkiv 24. og 25. november.

Ønsker du å delta på Fagdager for dokumentasjonsforvaltning og arkiv 2021? Nå kan du melde deg på den årlige konferansen. For fullt program og påmelding trykk på teksten.

25.06.2021 av Lyra Lluka
Sist oppdatert: 10.11.2021

Fagdagene vil foregå i Landstyresalen i Fagforbundets lokaler i Oslo, men det vil også være mulig å delta digitalt. Du kan velge i påmeldingsskjemaet om du ønsker å delta fysisk eller digitalt. Her er det også mulig å bestille overnatting og felles middag. Reisekostnader og overnatting dekkes av deltaker selv. 

 

Meld deg på her! 

Påmeldingsfrist: 5.11.21 

 

Tema for årets konferanse er «Den digitale arkivhverdagen». 

Program 24. november:

09.30 – Registrering

Kaffe og frukt

10.00 – Velkommen ved Yrkesseksjon kontor og administrasjon

Trond Finstad, leder i Yrkesseksjon kontor og administrasjon og medlem i Fagforbundets ledelse

10.15 – Klart språk i digitale løsninger 

Marianne Bugge Nordberg og Oda Edvardsen, rådgivere, KS

11.00 – Automatisering av innsyn

Grete Alhaug, seniorrådgiver, Datatilsynet 

11.45 – Lunsj

13.00 – Rett til innsyn: Hva betyr rett til innsyn, og hvem har rett til innsyn? 

Grete Alhaug, seniorrådgiver, Datatilsynet 

13.45 – Forslag til ny arkivlov 

Herbjørn Andersen, Professor, Oslo Met

14.30 – Pause

14.45 – Hvordan løser ACOS WebSak funksjonene for innebygd/automatisk kassasjon? 

Erik Ree, Direktør og Håvard S. Hansen, salgs- og markedsansvarlig,

ACOS

15.30 – Slutt for dagen 

18.00 – Middag

 

Program 25. november

09.00 - Velkommen

Dubravko Bikic, medlem i styret i Fagforbundets Yrkesseksjon kontor og administrasjon

09.05 - Regulatorisk sandkasse for arkiv

Espen Sjøvoll, Avdelingsdirektør for forvaltning, Arkivverket

09.45 - Formatendring og Arkivverkets veiledning via egne nettsider

Magnus Hofstad og Yulia Pechenkina, rådgivere, Arkivverket 

10.30 - Pause

10.45 - KI-løsning for e-posthåndtering - status på Arkivverkets pilotprosjekt

Tor Anton Gaarder, spesialrådgiver, Arkivverket

11.30 - Lunsj

12.30 - Fredrikstad Byarkivs arbeid med roboten Fredrik

Ingerid Gjølstad, Byarkivar, Fredrikstad Byarkiv

13.15 - E-innsyn

Olav Skarsbø, rådgiver, Digitaliseringsdirektoratet

14.00 - Oppsummering og vel hjem fra faggruppe arkiv

 

For spørsmål vedrørende konferansen – ta kontakt med:
lyra.lluka@fagforbundet.no – telefon: 92 89 57 34

 

 

;
Hei, jeg er Fagforbundets chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?