Fritidsklubber må anerkjennes som kulturarena

May-Britt Sundal, leder for Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Fagforbundet var i møte med politisk ledelse i kulturdepartementet 10. januar. Her kan du lese innspillene til ny kulturlov, viktigheten av den kommunale kultursektoren og hvordan ABE-reformen ikke fungerer i kultursektoren.

01.02.2022 av Heidi Anderssen-Dukes
Sist oppdatert: 04.02.2022

May-Britt Sundal, leder i Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet møtte statssekretær Odin Adelsten Aunan Bohmann og representanter fra embetsverket.

– Vi tok opp behovet for å styrke den kulturelle grunnmuren i kommunene. Det var særlig viktig for oss at fritidsklubb blir anerkjent som kulturarena, både i departementene og i kommunene, sier Sundal.

Du kan lese hele innspillsdokumentet Sundal tok med seg til kulturdepartementet her.