Vi er ikke de som klager høyest!

KIFO rapport 2022:1

KIFO rapport 2022:1 (Foto: Fagforbundet og KIFO)

Se lanseringen av rapporten «VI ER IKKE DE SOM ROPER ELLER KLAGER HØYEST - Tanker om arbeidsmiljø og ny organisering blant fellesrådsansatte i Den norske kirke".

16.03.2022
Sist oppdatert: 17.03.2022

Rapporten presenterer resultater fra en spørreundersøkelse og intervjuer med fellesrådsansatte i Den norske kirke. Bakgrunnen for rapporten er den forslåtte omorganiseringen av den lokale kirken, hvor man forsøker å finne en løsning med en felles arbeidsgiverlinje for alle lokalt ansatte, også kalt prostifellesrådsmodellen.

I rapporten diskuteres en skjevhet i anerkjennelse som delvis sammenfaller med de to arbeidsgiverlinjene og delvis hvilke stillinger som betegnes som kirkefaglige. Videre diskuteres utfordringer ved dagens organisering og bekymringer knyttet til fremtidig organisering.

Se lanseringen HER

Eller les rapporten HER

Ansvarlige for rapporten er Edvard N. Larsen, Netta Marie Rønningen og Ånund Brottveit ved KIFO, Institutt for kirke-, religion- og livssynsforskning

Rapporten har blitt utarbeidet på oppdrag fra Fagforbundet.
Rapporten ble lansert 16.mars 2022.