Siden sist

27.04.2022
Sist oppdatert: 09.05.2022

Samtlige ansatte på Kantarellen bo- og rehabiliteringssenter går opp i lønn når sykehjemmet overføres Oslo kommune. Noen kan få hevet grunnlønna med 100.000 kroner.

LOs mann i Finnmark vil bygge samarbeid med russere igjen: – Det kommer en dag etter krigen, sier Bjørn Johansen, regionleder for LO Troms og Finnmark til frifagbevegelse. Han tenker helst framover. I Kirkenes bor og jobber 400–500 russere, de bor ikke i egne «russersoner», men er godt integrerte.

Fagforbundet Innlandet gratulerer med klubborganisering i KS-området i Lom og i Skjåk og ønsker dem lykke til.

Superververen Edita B. Khawaja vervet 43 nye medlemmer til Fagforbundet Pleie og Omsorg Oslo De takker for innsatsen.

Tankesmien Agenda arrangerer sammen med LO et nytt skoleringsopplegg for unge voksne i fagbevegelsen. Dette er for deg som er  mellom 20-30 år, er eller har lyst til å bli tillitsvalgt, er interessert i samfunnet rundt deg og brenner for å lære mer sammen med andre. Første samling er i juni. Søknadsfrist 20. mai.

Heradstyret i Osterøy sa 6. april nok en gang nei til å konkurranseutsette renholdstjenestene i kommunen. Fagforbundet Osterøy og Kompetansesenter Vestland har stått på for medlemmene og vunnet igjen.

Forskning viser at verbal rasisme bidrar til å senke terskelen for rasistisk motivert vold, skriver leder for antirasistisk utvalg i LO i Oslo, Linda Amundsen og leder for LO i Oslo, Ingunn Gjerstad, i et innlegg i Utrop.