Nesten 200 forslag til landskonferansen!

May-Britt Sundal, leder for Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet sammen med årets stolte konkurrenter i barne- og ungdomsarbeiderfaget. (Foto: Fagforbundet)

Det kom inn hele 178 forslag til nye hovedlinjer for yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst. – Dette viser at vi har mange engasjerte tillitsvalgte og medlemmer, sier May-Britt Sundal, AU-medlem og leder av Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst.

27.05.2022 av Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst
Sist oppdatert: 27.05.2022

Forbundsregioner og fagforeninger har brukt tida godt fram mot forslagsfristen 1.mai med å diskutere temaene i debatthefte som ble sendt ut. De aller fleste var representert blant de innsendte bidragene og forslagene viser tydelig hva medlemmene er opptatt av.

– Mange ønsker seg bedre bemanning og kvalitet i oppveksttjenestene, mens andre var opptatt av kompetanseutvikling og muligheten for heltid og tverrfaglig samarbeid, sier Sundal.

Styret har startet å jobbe seg gjennom alle forslagene, og utarbeide et forslag til hovedlinjer for perioden 2022- 2025.

Forslaget til nye hovedlinjer sendes ut sammen med de andre møtepapirene, i god tid før første august. I tida fram mot Landskonferansen i november kan forbundsregioner og fagforeninger diskutere forslaget, se om noe må forbedres eller om noen punkter må spisses ytterligere.

– Jeg ser fram til gode diskusjoner på landskonferansen. Hovedlinjene er det vi skal jobbe med etter landskonferansen - det er da jobben virkelig begynner, avslutter Sundal.