Til hovedinnhold

Møt våre medlemmer

Møte med Flyt i Kristiansand

Møte med Flyt i Kristiansand (Foto: Martin Eidissen/Fagforbundet)

Visste du at vi organiserer ansatte i Flyt? På kundesenteret som svarer på spørsmål om Autopass, har flere av de ansatte sett styrken i å stå sammen.

21.09.2022
Sist oppdatert: 22.09.2022

Yrkesseksjon kontor administrasjon har vært på arbeidsplassbesøk hos Flyt i Kristiansand. Det var et svært givende og interessant møte med mange gode samtaler.

Flyt er et kundesenter som behandler alle henvendelser om Autopass til bompenger. Flyt administrerer Autopass-avtaler, brikkedistribusjon og fakturering for bompasseringer. De tar imot telefoner, svarer på chat og andre henvendelser for å hjelpe kunder med deres spørsmål om Autopass-avtaler. 

– De ansatte er først og fremst organisert i Fagforbundet fordi man står sterkere sammen som arbeidstaker, forteller tillitsvalgt Hanne Stokkeland i Flyt.

En kollega var allerede organisert i Fagforbundet, som bidro til at flere ansatte meldte seg inn.  

I tråd med bompengereformen ble utstedervirksomheten knyttet til Autopass-avtaler i bompengeselskapene skilt ut, og det ble oppretta et eget selskap for utstedervirksomheten - Flyt AS. Flyt er i dag eid av Gjensidige.

– Da dette ble beslutta var det spesielt viktig å være organisert for å få til en god overgang, sier Stokkeland. 

Trond Finstad, leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon forteller at det var et hyggelig og interessant møte med våre medlemmer hos Flyt i Kristiansand. 

– Det var nyttig å høre om hvordan deres arbeidshverdag er med mange telefoner og mye chat med kunder i hele landet. Vi fikk også tilbakemelding på hvordan vi kan ivareta dem som medlemmer på en god måte, sier Finstad.

;
Hei, jeg er Fagforbundets chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?