Straks klart for landskonferansen

Nyvalgte styret i Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst

Nyvalgte styret i Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst (Foto: Birgit Dannenberg / Fagforbundet)

Vi har lagt bak oss en travel landsmøteuke og allerede på tirsdag braker det løs med landskonferanser.

27.10.2022 av May-Britt Sundal, leder av Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst
Sist oppdatert: 28.10.2022

Først vil jeg takke for tilliten jeg ble vist ved å bli gjenvalgt som leder av denne flotte seksjonen! Sammen med meg har jeg fått et styre som har både erfaring og pågangsmot.

Det var gledelig å se at mange var opptatt av «våre» saker på landsmøtet. Flere fra seksjonsdelegasjonen gikk opp på talerstolen og snakket om tidlig innsats, gravstøtteordningen og kulturtilbud til barn og unge for å nevne noe. Flere regionsdelegater var også opptatt av barne- og ungdomsarbeideren.

Nå står landskonferansen for tur. 100 delegater fra hele landet skal diskutere seg fram til nye hovedlinjer for arbeidet i yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst. Jeg ser fram til engasjement og gode debatter.

Så fort landskonferansen er ferdig skal vi sammen ta fatt på arbeidet med å realisere hovedlinjene, sentralt, ute i fylkene og i den enkelte fagforening. Hele laget må engasjere seg for at våre medlemmer skal få det yrkesfaglige tilbudet de fortjener, og det har jeg stor tro på at vi sammen skal få til.

Vi sees!

Les mer om landsmøtet og vedtakene som ble gjort