Bli med på markeringa av Barnehagedagen 2023!

May-Britt Sundal, leder for Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst i Fagforbundet sammen med stolte barne- og ungdomsarbeidere. (Foto: Fagforbundet)

Dette nyhetsbrevet er dedikert til Barnehagedagen 2023. Her finner du nyttig materiell, fagartikler og invitasjon til kveldsseminar 13. mars. Barnehagedagen skal i år sette søkelyset på betydningen av flere ansatte i barnehagen. God barnehagekvalitet handler om antall ansatte, men også kompetansen som finnes blant dem.

03.03.2023 av May Britt Sundal, leder av Yrkesseksjon kirke, kultur og oppvekst
Sist oppdatert: 03.03.2023

Som barne- og ungdomsarbeider med lang fartstid i barnehagesektoren vet jeg hvor viktig barnehagen er for at barna skal oppleve tilhørighet, omsorg, trygghet og vennskap. Ikke noe ville vært mulig uten de ansatte. Framover vil vi trenge flere ansatte i barnehage, og flere barne- og ungdomsarbeidere i fagarbeiderstillinger og barnehagelærere i pedagogstillinger. For at vi også i framtida skal kunne garantere at barnehagen er et trygt sted å være, men også utfordrende for barna.

Barnehagedagen har blitt markert over hele landet i en årrekke. Fagforbundet er stolt av å være med å arrangere denne dagen sammen med Foreldreutvalget for barnehager og Utdanningsforbundet. Sammen synliggjør vi kvaliteten i arbeidet som barnehageansatte gjør hver eneste dag.