Diskuterte vold og trusler på kontoransattes dag

Engasjerte medlemmer i Sandefjord diskuterte et vanskelig, men viktig tema i forbindelse med kontoransattes dag. (Foto: Fagforbundet)

I anledning kontoransattes dag inviterte Fagforbundet Sandefjord til temakveld for medlemmene på Magasinet Cafe. Tema var trusler og vold på arbeidsplassen.

04.05.2023 av André Haugen
Sist oppdatert: 04.05.2023

Det var godt oppmøte med engasjerte medlemmer som diskuterte hva det gjør med oss når vi opplever trusler, vold eller ubehagelige opplevelser i arbeidshverdagen.

I anledning dagen ble det trukket ut et medlem som fikk med seg blomster hjem.

– Dessverre er det flere og flere av våre medlemmer som opplever trusler eller vold på jobben. Vi kan ikke godta dette, sier Trond Finstad, leder for Yrkesseksjon kontor og administrasjon.

– Vi må ha gode sikkerhetstiltak tilpasset den enkelte arbeidsplass. Det må trenes mer på slike situasjoner, og når situasjoner oppstår må alle vite hvordan en håndterer dette. Jeg er glad for at Fagforbundet Sandefjord retter oppmerksomheten mot dette temaet.

Leder av Yrkesseksjon kontor og administrasjon nasjonalt, Trond Finstad, sammen med Hanne Rismyhr, yrkesseksjonsleder i Fagforbundet Sandefjord. (Foto: Fagforbundet)