Forskningsseminar om fagforeninger og digitalisering

Forskerne Caroline Lloyd og Jonathan Payne fra henholdsvis Cardiff University og De Montfort University har undersøkt i hvilken grad fagbevegelsen involveres i digitale prosesser i Norge og Storbritannia. (Foto: Christian Danielsen/Fagforbundet)

Denne uken presenterer to britiske forskere foreløpige resultater fra en studie av hvordan Fagforbundet og Unison inkluderes i digitale omstillingsprosesser på arbeidsplassene. Her kan du se presentasjonen av forskningsprosjektet og paneldiskusjon med representanter fra Fagforbundet, NNN og HK.

10.05.2023
Sist oppdatert: 10.05.2023

Presentasjonen og debatten strømmes på LO Medias youtube-kanal og kan ses her, eller i vinduet i bunnen av saken.

Dagsorden:

Presentation on key findings and Insights from the research project.

Jonathan Payne& Caroline Lloyd (Engelsk)

Diskusjonspanel:

Jarle Wilhelmsen, 1. nestleder i NNN

Hanne Norkild Skjønsberg, leder av forhandlingsavdelingen i HK,

Christian Danielsen, rådgiver Yrkesseksjon kontor og administrasjon i Fagforbundet.

Samtalen ledes av Kjetil Staalesen, LO.