Lær teknikker for den vanskelige samtalen
Kurs i samtaleteknikk 27. oktober.
10.10.2023
av
Martin Halsos
Sist oppdatert: 16.10.2023
Vanskelige samtaler er nødvendige, men tøffe. Hvordan skal man kunne snakke om ting uten at det skaper unødvendig konflikt? Yrkesseksjonen Kontor og Administrasjon Oslo og Fagforbundet ForSe – forvaltning og service inviterer til kurs i kommunikasjon og samtaleteknikker for de som opplever å stå i vanskelige samtaler i arbeidet sitt.
Skreddersydd kurs
- Dette kurset er skreddersydd for denne anledningen og et slik kurs har vi ikke holdt før. Vi har jobbet frem dette kurset i samarbeid med Oddvar Johnsen, fordi vi vet at dette er noe medlemmene innenfor Yrkesseksjon kontor og administrasjon har behov for i arbeidshverdagen. Dette er en gruppe medlemmer som daglig kan oppleve å stå i vanskelige samtaler, enten det er med kollegaer eller med innbyggerne i kommunen.
Erfaren kursleder
- Kursledere Oddvar Johansen har siden tidlig på 2000-tallet jobbet med kommunikasjon, lederutvikling, salgstrening og coaching i Lindorff og i eget selskap. Han har opp gjennom årene arbeidet med mer enn 90 kundesentre, hvorav flere har vunnet priser i ettertid. Han er allerede mye brukt som kursveileder i Fagforbundet, samt flere av virksomhetene i Oslo kommune og Skatteetaten. Han har derfor mye erfaring i å veilede ansatte som opplever å stå i vanskelige samtaler på daglig basis.
Om kurset
Kurset holdes den 27. oktober fra 9 – 12 i Fylkesstyresalen i Apotekergata 8. Det er begrenset med plasser. Målgruppa er ansatte innenfor HR/personal, økonomi, NAV, merkantile stillinger og andre innenfor administrasjon. Tillitsvalgte kan også delta.
Påmeldingsfrist er 22. oktober. Her er lenke til påmelding.
Kurset vil ta for seg følgende tema:
- Holdninger til vanskelige samtaler og personlig utvikling.
- Hva er vanskelige samtaler og litt om aktualiteten til temaet.
- Grunnleggende kommunikasjonsteknikker tilpasset vanskelige samtaler.
- Avbrytelsesteknikker.
- Litt om flerkulturelle og vanskelige samtaler.
- Sint person teknikk.
- Nok er nok.
- 3 minutters samtaler.
- Debrifing og feedback.