Vi gir deg som skal forskes på en sjanse til

Et utvalg av Fagforbundets medlemmer får være med på SINTEF store forskningsprosjekt «Bærekraft og demokrati i norsk arbeidsliv». (Foto: Mostphotos)

Har du fått e-post om å delta i spørreundersøkelsen om arbeid og helse? Takk for at du svarer! Hvordan kan vi forhindre at folk blir syke av jobben? Blir folk hørt av lederen sin, og har de ansatte innflytelse på arbeidsplassen? Hva er de beste tiltakene for å forebygge helseplager? Dette er noen spørsmål et utvalg av våre medlemmer har fått tilsendt på e-post.

07.03.2024 av Informasjonsavdelingen
Sist oppdatert: 25.06.2024

Fagforbundet er med på et stort arbeidslivsprosjekt ved forskningsinstituttet Sintef, for å få bedre innsikt i sammenhengen mellom folks arbeidshverdag og helse.

Av våre 410 000 medlemmer, får rundt 30 000 personer e-post med lenke til undersøkelsen. Utvalget er trukket tilfeldig, og besvarelsene er anonyme.

Viktig å svare!

For at forskningen skal bli best mulig, oppfordrer Fagforbundet dere som får e-post om å bruke de drøye tjue minuttene det tar å svare. Jo flere svar, jo mer presis blir forskningen!

Om du har startet å besvare, men ikke fullført, ber vi deg finne lenken og fullføre.

Undersøkelsen avsluttes 1. juli og det vil ikke være mulig å delta etter det.

Tusen takk for at du bidrar til at Fagforbundet får et godt datagrunnlag!

Denne forskningsbaserte kunnskapen vi vil være nyttig i Fagforbundets arbeid framover. Dere vet best hvor skoen trykker.

Les intervju med forsker Solvig Osborg Ose i Fagbladet.

Undersøkelsen er en del av forskningsprosjektet «Bærekraft og demokrati i norsk arbeidsliv».

Hvis du har spørsmål til studien, ta kontakt med prosjektleder Solveig Osborg Ose ved SINTEF på epost: solveig.ose@sintef.no, prosjektmedarbeider Kristin Thaulow ved SINTEF på epost: kristin.thaulow@sintef.no, telefon 974 06 644 eller personvernombud, Håkon Tranvåg på epost: hakon.tranvag@sikt.no, telefon: 73 98 40 40.