Enighet i lønnsoppgjøret for ansatte i Bring Courier & Express

ENIGE: Andreas Huuse Vaagen, selskapstillitsvalgt og Kristoffer Gromsrud, daglig leder i Bring Courier & Express. (Foto: Fagforbundet Post og finans)

Fagforbundet Post og finans har framforhandla et godt resultat i årets hovedoppgjør.

30.04.2024 av Informasjonsavdelinga
Sist oppdatert: 02.05.2024

Det gis et generelt årstillegg på 25.000 kroner til alle arbeidstakere med en årslønn under 550.000 kroner, og 4,8 prosent for de som tjener 550.000 kroner og mer. Tilleggene inkluderer tillegg avtalt i de innledende sentrale forhandlingene.

Deltidsansatte gis et forholdsmessig tillegg.

– Vi har fått på plass et godt oppgjør som tilsier økt kjøpekraft for alle medlemmene i Bring Courier & Express, sier Gerd Øiahals, leder i Fagforbundet Post og finans.

Ubekvemstillegg for morgen- og ettermiddagsjobbing økes med 8 kroner. I tillegg innføres det et høytidstillegg på 35 kroner per time for arbeid på helge- og høytidsdager.

– Høytidstillegget er et viktig gjennomslag. Noen må jobbe disse dagene, og nå vil de få bedre betalt for dem, sier Øiahals.

Det er også lagt til et nytt punkt i avtalen som stadfester heltidskultur.

Ellers er partene blant enige om at dagens særavtale om hjemmevakt skal evalueres og gjennomgås på nytt, og at det skal utredes et forslag til ansiennitetsstige eller ansiennitetstillegg til mellomoppgjøret 2025.

Se under for protokoll og overenskomst.