Delta i styrevalgene 2024 i Posten og Bring

Gerd Øiahals, leder av Fagforbundet Post og finans.

Gerd Øiahals, leder av Fagforbundet Post og finans. (Foto: Birgit Dannenberg)

Styrevalgene i Posten og Bring-selskapene avholdes i perioden 22.-31. mai, med unntak av Posten Bring Bildrift AS som avholder valg i juni.

08.05.2024
Sist oppdatert: 16.05.2024

I valget til konsernstyret stiller Fagforbundet Post og finans liste sammen med de andre forbundene i LO. Den heter «LO-forbundene i Posten og Bring». Det er viktig at du stemmer på denne lista for at dine tillitsvalgte skal kunne representere deg i konsernstyret.

I følgende Bring-selskaper stiller vi egne lister som heter:

Fagforbundet

• Bring Courier & Express
  • Bring Warehousing
  • Bring Home Delivery
  • Posten Bring Bildrift

Dere som jobber i et av disse selskapene skal stemme både i konsernstyrevalget og i valget til styret i eget selskap.

Ta vare på brevet fra Posten

Alle med fast jobb i Posten eller et av Bring-selskapene har stemmerett i styrevalgene. I disse dager vil Posten Bring sende brev hjem til deg med pinkode og informasjon om hvordan du skal stemme.

Dette brevet må du ta vare på til du har stemt. Ta eventuelt bilde av brevet eller lagre informasjonene på et trygt sted på telefonen din.

Digipost-brukere får den samme informasjonen i et brev der.

Avstemmingene skjer elektronisk. Det kan du enten gjøre i Digipost, digital rutebok, eller med pinkoden på PC, mobil eller nettbrett.

Du vil også finne informasjon på intranettet til Posten Bring, eller spør din nærmeste leder.

Fagforbundet har innflytelse på arbeidshverdagen

– Som representanter for de ansatte vil vi ha innflytelse og kan påvirke saker som betyr noe i din arbeidshverdag. Vi har vært aktive bidragsytere i styret i mange år og vil være det også i fremtiden. Det er vi som vet hvor skoen trykker og dermed også kan bidra til de gode løsningene, sier Gerd Øiahals, som er leder av Fagforbundet Post og finans og toppkandidaten på vår liste i valget til konsernstyret.

For at Fagforbundet skal få de faste plassene i konsern- og selskapsstyrene er vi avhengig av høy oppslutning om valget blant medlemmene i Post og finans.

Viktig å stemme

– Representantene for de ansatte har en svært viktig rolle og funksjon. Derfor er det viktig at du og dine kolleger benytter dere av stemmeretten! Vi ansattrepresentanter står sterkere jo større oppslutning vi får i valget. Stem på våre valglister, oppfordrer Øiahals.

Våre kandidater

Neste uke kommer vi tilbake med presentasjon av Fagforbundets kandidater til de respektive styrene.